ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر؛ بازگشت قایدی و سورپرایز قلعه‌نویی برای عفیف

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، مقابل تیم ملی قطر قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، سه‌شنبه (۲۴مهر) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه مکتوم بن راشد شهر دبی امارات مقابل تیم ملی قطر قرار می‌گیرد. این دیدار قرار بود در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشور ثالث منتقل شد.

تیم ملی ایران در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، قطر، امارات، کره‌شمالی و قرقیزستان هم‌گروه است. یوزهای ایرانی در حال حاضر با ۷ امتیاز به صورت مشترک و با توجه به گل‌زده کمتر نسبت به ازبکستان در رتبه دوم این گروه قرار دارند. شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند با برتری یک بر صفر مقابل قرقیزستان این مرحله از رقابت‌ها را آغاز کنند. تیم ایران در ادامه توانست امارات را نیز با همین نتیجه مغلوب کند و در نهایت هفته گذشته با تساوی بدون گل در خانه ازبکستان متوقف شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر؛ بازگشت قایدی و سورپرایز قلعه‌نویی برای عفیف

اما شرایط برای قهرمان ۲ دوره متوالی جام‌ملت‌های آسیا کاملا متفاوت است. عنابی‌ها کارشان را با شکست ۳ بر یک در خانه مقابل امارات آغاز کردند، در ادامه نیز با تساوی ۲ بر ۲ مقابل کره‌شمالی متوقف شدند. شاگردان سانچس هفته گذشته اولین ۳ امتیازشان را با برتری ۳ بر یک مقابل قرقیزستان کسب کردند تا با ۴ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار بگیرند. قطر اگر نتواند در این دیدار امتیاز کسب کند، کار سختی برای صعود مستقیم از این گروه خواهد داشت.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این دیدار صالح حردانی و سامان قدوس را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد ایران را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان می‌کند. علیرضا بیرانوند که توانست در دیدار قبلی مقابل ازبکستان کلین‌شیت کند در این دیدار مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را بر عهده دارد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر؛ بازگشت قایدی و سورپرایز قلعه‌نویی برای عفیف

زوج شجاع خلیل‌زاده و علی نعمتی که در دیدار قبلی نیز عملکرد خوبی داشتند در قلب خط دفاعی ایران در این دیدار نیز قرار می‌گیرند. یکی از چالش‌های قلعه‌نویی پر کردن جای خالی صالح حردانی در جناح راست خط دفاعی است، جایی که در دیدار قبلی برای دقایقی سامان قدوس به میدان رفت اما این بازیکن در این دیدار حضور ندارد و دقایق پایانی مقابل ازبکستان میلاد محمدی در این پست قرار گرفت.

با توجه به حضور آریا یوسفی در اردوی تیم ملی، خیلی‌ها بر این باور بودند که شاید او در تفکرات امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد اما گویا این اتفاق رخ نخواهد داد. اکرم عفیف، ستاره تیم ملی قطر بازیکنی است که اغلب در سمت چپ خط هجومی این تیم به میدان می‌رود و همین مسأله باعث شده تا قلعه‌نویی تصمیم به استفاده از یک بازیکن باتجربه در پست دفاع راست بگیرد و این بازیکن با تجربه احتمالا میلاد محمدی خواهد بود.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر؛ بازگشت قایدی و سورپرایز قلعه‌نویی برای عفیف

با این تفاسیر امید نورافکن به ترکیب اصلی ایران برمی‌گردد اما به جای حضور در خط هافبک همانند دقایق پایانی دیدار مقابل ازبکستان در سمت چپ خط دفاعی قرار می‌گیرد. دیگر چالش قلعه‌نویی برای این دیدار نبود سامان قدوس است. به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی فوتبال قصد دارد از زوج سعید عزت‌اللهی و محمد قربانی در خط میانی استفاده کند.

دیگر تغییر تیم ملی نسبت به بازی گذشته حضور مهدی قایدی به جای محمد محبی است. با این تفاسیر علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و مهدی قایدی پشت‌سر سردار آزمون ۱۱ بازیکن منتخب قلعه‌نویی برای تقابل با قطر را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    2 0
    شجاع خلیل زلده مدافع قابل اعتماد اصلا نیست بخصوص تازگیا اعتماد به نفسش را هم از دست داده و به یک بازیکن ترسو تبدیل شده است هر چه سریعتر وی را خط بزنید از تیم ملی
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    اگه تنبلی و بی مسؤلیتی را بذارن کنار باهرترکیبی که وارد زمین شوند پیروزند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس